Answers in bold and underlined. [See full attached image]
Answer 1: Mi papá y yo comimos en un restaurante italiano ayer.
Translation 1: My dad and I ate at an Italian restaurant yesterday.
Answer 2: Irene y Belén me dijeron que estaba muy elegante cuando entré.
Translation 2: Irene and Belén told me that I was very elegant when I entered.
Answer 3: Yo era la única chica en la fiesta.
Translation 3: I was the only girl at the party.
Answer 4: Susanita no creyó a David.
Translation 4: Susanita did not believe David.
Answer 5: ¿Quién destruyó la lámpara?
Translation 5: Who destroyed the lamp?
Answer 6: Después de la fiesta, mis amigos y yo nos despedimos hasta la próxima.
Translation 6: After the party, my friends and I said goodbye until next time.
Answer 7: El camarero sirvió la ensalada con rapidez.
Translation 7: The waiter served the salad quickly.
Answer 8: Yo pedí pescado con arroz.
Translation 8: I ordered fish with rice.
Answer 9: La clase repitió en voz alta los verbos irregulares.
Translation 9: The class repeated the irregular verbs aloud.
Answer 10: ¿Cuánta tarea tuviste que hacer tú anoche?
Translation 10: How much homework did you have to do last night?
Answer 11: Tan pronto como yo supe el resultado del examen de inglés, llamé a mi madre.
Translation 11: As soon as I found out the result of the English test, I called my mother.
Answer 12: Paco no trajo nuestro proyecto para la clase de historia, y la profesora se enfureció con nosotros.
Translation 12: Paco didn't bring our project for history class, and the teacher got mad at us.
Answer 13: Ayer yo no quise ir al parque con Ana.
Translation 13: Yesterday I didn't want to go to the park with Ana.
Answer 14: Sandra y yo almorzamos en la cafetería de la escuela.
Translation 14: Sandra and I had lunch in the school cafeteria.
Answer 15: Los hermanos Coen produjeron una de mis películas favoritas.
Translation 15: The Coen brothers produced one of my favorite movies.
Look at this similar task: https://brainly.com/question/19060325
Look at this similar task: https://brainly.com/question/7133378
Rewrite the scrambled sentences in the correct order.
1. antes me alarma Aveces despierto yo de la
2. de ducharme yo pongo Después la ropa.
3. Antes tarea. de hago mi acostarme yo
4. maquillo arreglo. que me yo me Minetras
5. mañana. la me por yo Normalmente ducho
6. me Primero levanto y luego me arreglo.
7. Cada día peina. y se se afeita
Answer:
1. A veces me despierto antes de la alarma.
2. Después de ducharme, pongo la ropa.
3. Antes de acostarme, hago mi tarea.
4. Mientras me maquillo, me arreglo.
5. Normalmente me ducho por la mañana.
6. Primero me levanto y luego me arreglo.
7. Cada día se peina y se afeita.
pls award brainliest!
Explanation:
Miguel: ¿Qué prefieres que tu madre cocine hoy, pollo o pescado?
Leticia: Me gustaría que _______ pescado con vegetales.
A.
cocine
B.
cocinamos
C.
cocino
D.
cocinemos
Miguel: ¿Qué prefieres que tu madre cocine hoy, pollo o pescado?
Leticia: Me gustaría que _______ pescado con vegetales.
A.
cocine
B.
cocinamos
C.
cocino
D.
cocinemos
Answer:
A. cocine
Explanation:
4. Reflecting on Your Learning
What did you learn during your studies this unit in Rosetta Stone? Be specific in your response. Have you gained any new insights about the culture and people who speak this language? What was your favorite learning activity?
Answer: learning a language at your own pace
Explanation:When learning a language at your own pace with software, it's important to have realistic expectations. While Rosetta Stone will help you build a solid foundation, it won't make you fluent. When you feel like you've maxed out on learning with Rosetta Stone, you might need to push yourself into situations where you're actively using the language instead of reacting to an app. The best way to do that is through conversations with friends or personal tutors.
11. Tu y tu hermano aún no sabéis que esto es para mi.
12. ¿Recogiste tu libro de su casa?
13. Lleva un obsequio para el.
14. Tu y el iréis a Sevilla.
15. Díselo a el.
16. Dame el lápiz y tu te llevas el compás.
17. Entre el y ella se prepararon el desayuno.
11. Tu y tu hermano aún no sabéis que esto es para mi.
- Tu hermano y tu aún no sabéis que esto es para mi.
12. ¿Recogiste tu libro de su casa?
- ¿ Ya fuiste a su casa, y recogiste tu libro?
13. Lleva un obsequio para el. (Ok)
14. Tu y el iréis a Sevilla.
- El y tu iréis a Sevilla.
15. Díselo a el. (ok)
16. Dame el lápiz y tu te llevas el compás. (ok)
17. Entre el y ella se prepararon el desayuno.(Ok)
I am confused on all of these questions, can someone help?
Explanation:
how bro where is the question?
I need help with these 2 questions.
Answer:
2.
1. Julia is drinking a soda
2. Maria and I are writing on the blackboard
3. I have to do a lot of homework
3. Mis amigas y yo fuimos a la cafeteria. Teníamos mucha hambre. Carla compró un sándwich y leche, Maria compro un platano, y compre una tortilla y agua.
Translation: My friends and I went to the cafeteria. We were really hungry. Carla bought a sandwich and milk, Maria bought a banana, and I bought a tortilla and water.
PLEASE HELP!! GRADE IS ON THE LINE!!
in Spanish, Include 5 original and complete sentences using verbs ending in –car, -gar, and/or –zar. Make sure each sentence has a different verb. Be creative and keep in mind our objective is to practice the language. Your sentences do not have to be true.
Preterite Write the correct form of the preterite.
1. yo (tomar)
2. tú (comprar)
3. ustedes (descansar)
4. nosotros (hablar)
5. ella (visitar)
Answers in bold and underlined.
Answer 1: Yo tomé.
Translation 1: I drank.
Answer 2: Tú compraste.
Translation 2: You bought.
Answer 3: Ustedes descansaron.
Translation 3: You rested.
Answer 4: Nosotros hablamos.
Translation 4: We talk.
Answer 5: Ella visitó.
Translation 5: She visited.
Answer:
1. yo tomé
2. tú comprate
3. ustedes descansó
4. nosotros hablamos
5. ella visitó
Explanation:
⭐ What is the preterite form of a verb?
The preterite form of a verb is another way for saying the past tense of a verb⭐ Every verb has different endings, such as:
-ar-er-ir⭐Each verb ending will have its own respective conjugations in the preterite form.
⭐ What are the conjugations of an -ar verb in the preterite form? Let's use the verb comprar as an example.
Yo compréTú comprateÉl/ella/usted compróNosotros(as) compramosVosotros(as) comprasteisUsetdes/ellos(as) compraron⭐ As you can see, to conjugate an -ar verb in the preterite, you follow these steps:
Drop the -ar endingLook at the subject (before the verb)Determine which subject pronoun the subject usesConjugate the verb by attaching an ending to the verb (bolded in the above ⭐) depending on the subject pronounPLSSS HELP IM TIMEDD PLSS ILYSMMMM
SPANISH 1B: Unit 6 Writing Assignment
Go to Slide 4 in the Day Planner Tutorial. Watch the video and read the transcript of the
conversation between Eduardo and his roommates. Then answer the questions below in
complete SPANISH sentences.
1. ¿A qué hora empieza el trabajo de Eduardo?
2. ¿Qué va a hacer Eduardo por las tardes?
3. ¿A qué hora se levanta Victor por la mañana?
4. ¿A qué hora regresa Victor a la casa?
5. ¿Qué le gusta hacer a Victor los fines de semana?
Answer:
bellow you have to answer acording to the audio transcript
Explanation:
1. ¿A qué hora empieza el trabajo de Eduardo?
what time does eduardo work
2. ¿Qué va a hacer Eduardo por las tardes?
what does eduardo does on the afetnoons
3. ¿A qué hora se levanta Victor por la mañana?
what time does victor wake up in the mornings
4. ¿A qué hora regresa Victor a la casa?
what time does victor return home
5. ¿Qué le gusta hacer a Victor los fines de semana?
what does victor ike to do on the weekends
Para qué se utilizan frecuentemente los sufijos
a.para indicar tiempo y modo
b para indicar modo y persona
c para crear diminutivos y aumentativos
Answer: Adding suffixes to words can add to or change their meaning. Suffixes also show how a word will be used in a sentence and whether the word is a noun, verb, adverb or adjective. Some suffixes can be added to the end of a root word without changing any spelling, such as 'old' and 'jump' in the table above.
Agregar sufijos a las palabras puede agregar o cambiar su significado. Los sufijos también muestran cómo se usará una palabra en una oración y si la palabra es un sustantivo, verbo, adverbio o adjetivo. Se pueden agregar algunos sufijos al final de una palabra raíz sin cambiar la ortografía, como 'viejo' y 'saltar' en la tabla anterior.
Explanation:
¿qué función de la lengua predomina en el siguiente?Ejemplo: Luisa, ¿puedes limpiar la mesa y lavar los trastes por favor?
Answer: Imperativo
Explanation:
How many Spanish speaking islands are there in the Caribbean?
Answer: Puerto rico, La Hispaniola (Dominican Republic) and Cuba. I don't think there are anymore islands in the Caribbean where they speak Spanish.
Explanation:
11. Sevilla
12. Sanfermines
13. La Catedral de Burgos
14. La Feria de Abril
15. La Mezquita de Córdoba
16. El flamenco
17. La paella
18. El Camino de Santiago
19. El tapeo
Match the vocab words associated with their cultural topic.
Palmas
Compostela
Arroz
Reales alcázares
Pamplónicas
Tortilla de papas
Mihrab
Escalera dorada
Casetas
Answer:
Palmas el flamenco
la catedral de burros reales a caer es el camino de Santiago mirar escalera dorada el tapeo
La escuela ha inaugurado un nuevo proyecto vocacional-tecnológico, escribe una carta al Dr. Alicea-Cabasa, solicite información sobre el programa, menciona también en tu carta porque entiendes que se te debe dar la oportunidad de matricularte en el programa.
Una posible carta para el Dr. Alicea Cabasa es "Escribo por este medio para solicitar información sobre el nuevo proyecto..."
¿Qué elementos debe incluir una carta?Los elementos que debe incluir una carta formal son los siguientes:
Fecha y lugarSaludoCuerpoDespedidaDe acuerdo a lo anterior una posible carta es:
Diciembre 14 de 2022, Madrid España
Apreciado Dr. Alicea Cabasa:
Escribo por este medio para solicitar información sobre el nuevo proyecto vocacional-tecnológico del que usted es director. Me interesa conocer los requisitos para ingresar a este nuevo programa, así como el costo de matricula e inicio del programa académico.
Desde pequeño he estado interesado en la tecnología y en los últimos años he completado diferentes cursos relacionados. Por lo que considero tener las habilidades y conocimientos para participar en el curso.
Aprenda más obre cartas formales en: https://brainly.com/question/9050389
#SPJ1
What is the name of the island off the coast of Spain?
Answer:
ibiza
Explanation:
Read, look at the image and choose the correct option
Answer: No me gusta el cafe
Explanation:
What is the direct and indirect object pronoun for each sentence?
1) Ella me lo regaló.
2) ¿Me las puedes enviar?
3) Te la guardamos.
4) Yo se lo vendí.
5) Roberto se las comió.
Answer:
5) Roberto se las comió.
Explanation:
Tocar el piano, bailar, y jugar al béisbol son mis _____ favoritos.
Answer in bold and underlined.
Answer: Tocar el piano, bailar, y jugar al béisbol son mis pasatiempos favoritos.
Translation: Playing the piano, dancing, and playing baseball are my favorite hobbies.
Look at this similar task: https://brainly.com/question/19416462
Look at this similar task: https://brainly.com/question/2149215
What is the direct and indirect object pronoun for each sentence?
1) Ella me lo regaló.
2) ¿Me las puedes enviar?
3) Te la guardamos.
4) Yo se lo vendí.
5) Roberto se las comió.
Answer:
1) Ella me (I.O) lo (D.O) regaló.
2) ¿Me (I.O) las (D.O) enviar?
3) Te (I.O) la (D.O) guardamos.
4) Yo se (I.O) lo (D.O) vendí
5) Roberto se (I.O) las (D.O) comió
Explanation:
I.O = Indirect object, D.O = Direct object.
Usually (not always) the I.0 object can accept a prepositional complement in the phrase. Ex: Yo le compré un coche, Yo le compré un coche a él ("le" and "a él" being both I.O).
The direct object pronoun can usually be substituted by the D.O itself, so you can use that in your advantage. Ex: Ella lo compró, Ella compró un coche ("un coche" substituting "lo" here).
Also: "Se" is the same as "le" but it is used before any D.O pronoun (Ex: "lo") to avoid cacophony.
PLEASE HELP!! answer the following questions in Spanish. Make sure to conjugate each verb in bold correctly when responding. Be creative and keep in mind our objective is to practice the language. Your sentences do not have to be true.
1.¿En qué restaurante comiste ayer?
2.¿Qué bebiste para desayuno hoy?
3.¿Qué respondió el niño a la pregunta de la profesora?
4.¿Por qué mintió tu hermana?
5.¿Qué vendió tu papá en el supermercado?
Listen to the audio, read the question, and choose the correct answer.
Based on the dialogue, what room are they in?
La cocina
El garaje
El dormitorio
La oficina
Answer:
A
Explanation:
Listen to the audio, read the question, and choose the correct answer.
Based on the dialogue, what room are they in?
La cocina
El garaje
El dormitorio
La oficina
Answer:
la cocina
Explanation:
I hope it helps.
6.4 Demonstrative adjectives and pronouns
Answer:
All the adjectives and pronouns are in the image below.
Explanation:
Qué dijeron las críticas del Chavo del 8?
Answer:
sus sketches eran repetitivos, fomentaban el mal uso del lenguaje y fomentaban el bullying
Explanation:
Write yourelf an excue note for a mied chool day due to an illne or injury. Indicate to the office ecretary what ailed you. Did you go to the doctor or no? What were you ick with -or- what did you injure? What did you do to help yourelf get better. How are you feeling now? Write a minimum of 5 complete and detailed entence in Spanih
Preguntas En parejas, turnense para hacerse estas preguntas.
prosopoeya en "Chac Mool"
La prosopopeya es un recurso literario que consiste en atribuir intención, sentimientos o habla a una cosa inanimada, como una roca o una estatua. En el cuento "Chac Mool", es posible que se use prosopopeya al atribuir características humanas a la estatua de Chac Mool, como si pudiera sentir emociones o hablar. Por ejemplo, la prosopopeya podría usarse al describir a la estatua como si fuera capaz de expresar tristeza o ira.
When you want to buy a car, you need to evaluate all the options. Do some online research on various types of cars available in the market and the features they offer. Then, study the features and specifications of the three cars provided below such as the type of car, color, price, and so on. Write a short paragraph in Spanish to describe, compare and contrast the three cars. Use the adjectives, numbers (for prices), and comparatives and superlatives that you’ve learned.
Car A Car B Car C
Hatchback car, 1995. Sedan car, 2008. Coupe car, 2012.
Tipo de carro: hatchback
Año: 1995
Precio: dos mil dólares
Color: negro
Transmisión: manual
Tipo de combustible: gasolina
Número de puertas: 4
Kilometraje: 10 kilómetros por litro
Equipo de audio: 4 altavoces, radio digital
Tablero de instrumentos: analógico
Bolsa de aire: frontal Tipo de carro: sedan
Año: 2008
Precio: nueve mil dólares
Color: rojo
Transmisión: automático
Tipo de combustible: gasolina
Número de puertas: 4
Kilometraje: 16 kilómetros por litro
Equipo de audio: 6 altavoces, radio por satélite
Tablero de instrumentos: digital
Bolsa de aire: frontal y lateral Tipo de carro: coupé
Año: 2012
Precio: diez y ocho mil dólares
Color: plata
Transmisión: automático
Tipo de combustible: diesel
Número de puertas: 2
kilometraje: 18 kilómetros por litro
Equipo de audio: 6 altavoces, radio por internet
Tablero de instrumentos: digital
Bolsa de aire: frontal y lateral
Answer:
El carro A es un hatchback del 1995 con un precio de dos mil dólares. Es negro y tiene transmisión manual. Utiliza gasolina y tiene 4 puertas. Su kilometraje es de 10 kilómetros por litro y cuenta con 4 altavoces y una radio digital. El tablero de instrumentos es analógico y tiene una bolsa de aire frontal.
El carro B es un sedan del 2008 con un precio de nueve mil dólares. Es rojo y tiene transmisión automática. Utiliza gasolina y tiene 4 puertas. Su kilometraje es de 16 kilómetros por litro y cuenta con 6 altavoces y una radio por satélite. El tablero de instrumentos es digital y tiene bolsas de aire frontal y lateral.
El carro C es un coupé del 2012 con un precio de diez y ocho mil dólares. Es plata y tiene transmisión automática. Utiliza diesel y tiene 2 puertas. Su kilometraje es de 18 kilómetros por litro y cuenta con 6 altavoces y una radio por internet. El tablero de instrumentos es digital y tiene bolsas de aire frontal y lateral.
Which is a physical benefit of weight training?
A.
mejorar la capacidad pulmonar
B.
mejorar la concentración y flexibilidad
C.
desarrollar el sentido de disciplina
D.
fortalecer de los músculos
Answer: D.
Explanation: In English, D. means "strengthen muscles", which is a physical benefit of weight training.
Which word does not belong
A.madre
B.tía
C.hermano
D.abuela
Explanation:
madre mother
tía aunt
hermano brother
abuela grandmother